Cheating in Gamee

چگونه در بازی‌های Gamee.com تقلب کنیم!

تاریخ گذشته: با توجه به تغییرات سایت Gamee با روشی که در این پست نوشته شده است نمی‌توانید امتیاز خود را تغییر دهید.

تو چند دقیقه آینده می‌خوایم یاد بگیریم چه‌گونه بازی‌های سایت Gamee رو هک کنیم؛ و با نرم‌افزار Burp Suite آشنا بشیم. و به این فکر کنیم که سایت Gamee چه‌کاری می‌تونه بکنه تا جلو این روش رو بگیره؟

مرحله اول : نصب و راه‌اندازی برنامه Burp Suite

برنامه Burp Suite یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارها در حوزه امنیت هستش که با کمک اون می‌تونید به راحتی اطلاعاتی که بین کامپیوتر شما و سرور رد و بدل میشه رو ببینید، و حتی اون‌ها رو تغییر بدید.

ابتدا نسخه Community برنامه رو از سایت https://portswigger.net/burp دانلود می‌کنید و رو سیستمتون نصب می‌کنید.سپس یه پروژه با تنظیمات پیشفرض می‌سازید.

Burp intro screen
Burp intro screen

حالا به تب Proxy و زیرشاخه Option میرید. و مطمئن می‌شید که یه Proxy مثل شکل زیر تعریف شده باشه.

Burp proxy setup
Burp proxy setup

حالا در مرورگرتون هم همین Proxy رو تنظیم می‌کنید.

Firefox proxy setting
Firefox proxy setting

در این مرحله دیگه نمی‌تونید سایت‌های HTTPS رو باز کنید. چون Brup Suite داره به عنوان یه Middle Man عمل می‌کنه و هدف اصلی HTTPS جلوگیری از این کار هستش.

با مرورگرتون به آدرس http://burp برید. CA certificate رو دانلود کنید و رو سیستمتون نصب کنید. به برنامه Burp Suite تب Proxy و زیرشاخه Intercept برید و مطمئن بشید که روی حالت Intercept is off قرار داره.

Burp intercept setting
Burp intercept setting

تو این مرحله باید بتونید به راحتی سایت Gamee.com رو باز کنید.

خلاصه: تو این بخش کاری کردیم که داده‌هامون از طریق نرم‌افزار Burp Suite رد بشن. اگه گزینه Intercept رو روشن کنیم، می‌تونیم تک تک درخواست‌هایی که مرورگرمون به اینترنت می‌فرسته رو ببینیم.

مرحله دو : تقلب!!

بازی مورد نظر رو تو سایت Gamee.com انتخاب می‌کنید و صبر می‌کنید تا بازی به طور کامل لود بشه. سپس گزینه Intercept برنامه Burp Suite رو روشن می‌کنیم.

Gamee Hack
Gamee Hack

حالا خیلی سریع یه دست می‌بازیم :)

پکت‌ها رو Forward می‌کنیم تا به پکت زیر برسیم.

Burp captured packet
Burp captured packet
text
1POST / HTTP/1.1
2Host: api.service.gameeapp.com
3User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:75.0) Gecko/20100101 Firefox/75.0
4Accept: */*
5Accept-Language: en-GB,en;q=0.5
6Accept-Encoding: gzip, deflate
7Content-Type: text/plain;charset=UTF-8
8Content-Length: 506
9x-install-uuid: ac168b6a-0426-49f9-9276-af930db549b3
10client-language: en
11Origin: https://www.gamee.com
12authorization: Bearer eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJleHAiOiIxNTg2NTYzMjMzIiwidXNlcklkIjoxMzQ0ODAzMiwiaW5zdGFsbFV1aWQiOiJhYzE2OGI2YS0wNDI2LTQ5ZjktOTI3Ni1hZjkzMGRiNTQ5YjMiLCJ0eXBlIjoiYXV0aGVudGljYXRpb25Ub2tlbiIsImF1dGhvcml6YXRpb25MZXZlbCI6ImJvdCIsInBsYXRmb3JtIjoiYm90LXRlbGVncmFtIn0.I--MUm0I1Y-O-
13Referer: https://www.gamee.com/game-bot/u0yXP5o-d630821224bf2c2bf362b9054ff7d684d7da0a28
14Connection: close
15{"jsonrpc":"2.0","id":"game.saveWebGameplay","method":"game.saveWebGameplay","params":{"gameplayData":{"gameId":147,"score":3,"playTime":17,"releaseNumber":5,"gameStateData":"","replayVariant":null,"replayData":null,"replayDataChecksum":null,"gameUrl":"/game-bot/u0yXP5o-d630821224bf2c2bf362b9054ff7d684d7da0a28","createdTime":"2020-04-11T03:34:31+04:30","metadata":{"gameplayId":9},"checksum":"b107d1afbafc4bdef2ae9bb996d71abc","isSaveState":false,"repetitiveGameplay":false,"botSpecificScoreData":null}}}
16
  • مقدار score و playTime رو تغییر میدیم.
  • تگ Content-Length رو از تو header حذف می‌کنیم.
  • مقدار checksum رو هم باید تغییر دوباره حساب بکنیم.

برای اینکه بفهمیم checksum چه‌طوری محاسبه شده. Developer Option رو فعال می‌کنیم و با یکم جست‌وجو تابع getChecksum رو تو مسیر webpack:///src/client/common/api/helpers.js پیدا می‌کنیم.

https://npm.runkit.com/md5

javascript
1var md5 = require("md5");
2var score =200;
3var playTime = 100;
4var url = '/game-bot/u0yXP5o-d630821224bf2c2bf362b9054ff7d684d7da0a28';
5var gameStateData = '';
6md5(`${score}:${playTime}:${url}:${gameStateData}:crmjbjm3lczhlgnek9uaxz2l9svlfjw14npauhen`);
7
MD5 computation
MD5 computation

پس از تغییر دادن مواردی که گفته شد دکمه forward رو میزنید و Intercept رو خاموش می‌کنید.

https://www.gamee.com/leaderboards/game/ZTaHq2lM

چندتا نکته:

  • امتیاز خیلی بالا نزنید.
  • رابطه score با playTime باید منطقی باشه.
  • تابع محاسبه checksum برای همه بازی‌ها یکی هستش.

چرا انقدر ساده هک شد؟

  • ارتباط بین سرور و کلاینت بازی رمزگذاری نشده بود.
  • کد خیلی تمیزی نوشته بودن و هیچ تلاشی برای مبهم سازی کد نکرده بودن.

هر چه‌قدر هم دو تا نکته بالا رو رعایت کنن چون بازی‌ها رو به زبان JavaScript نوشتن به سادگی میشه فهمید چی به چی هستش و کد رو تغییر داد.

راه حلی که الان خیلی خوب هستش و کم کم داره کل اینترنت به اون سمت میره، استفاده از WebAssembly هستش. با استفاده از WebAssembly هم عملکرد سایت از نظر سرعت افزایش پیدا می‌کنه و هم خوانایی کد برای reverse engineering خیلی کم میشه.

میشه گفت که تقریباً تقلب برای افراد عادی ناممکن میشه و افراد خیلی حرفه‌ای هم کارهای مهمتری دارن تا بیان بازی هک کنن.

اگه بخوایم واقعاً تقلب رو غیر ممکن کنیم، بازی روی محیطی اجرا بشه که بهش اطمینان داریم. یعنی تمام محاسبات بازی سمت سرور انجام بشه و فقط خروجی برای کاربر نمایش داده بشه.